Teledok er telefonsystemet til almen lægepraksis med integration til ALLE lægesystemer
Teledok – din foretrukne skræddersyede telefonløsning
Gør hverdagen nemmere for medarbejderne i din praksis med vores brugervenlige og fleksible løsning. Med forud programmerede knapper kan dine medarbejdere nemt selv aktivere forskellige beskeder og viderestille opkaldene.
- Lave driftsomkostninger
- Øget produktivitet
- Hurtigt overblik over antallet af kald i kø, tilgængelige læger m.m.
- Patienterne får relevant information samt bedre og hurtigere service
- Følger automatisk lægens hverdag og intelligent tilretter systemet herefter
Queue-manager giver fuldt overblik
Queue-manager, som i daglig tale kaldes for kø’bar er et af vores mest populære features. Den installeres på den enkelte medarbejders PC og bliver lynhurtigt et populært værktøj for både læger og sekretærer i danske almen lægepraksis.
Kø’baren låner en lille del af skærmbilledet, men du kan frit vælge, om du ønsker den vist eller ej. Det gør du med et enkelt tastetryk.
Du får overblik over længst ventende i køen, hvor mange du har i kø og og du kan trække kald fra dine kolleger direkte fra skærmen. Du kan omstille og slå numre op i telefonbogen, åbne dit favorit website og det alt sammen med genvejstaster så du slipper for at åbne og lukke dine browser vinduer hele tiden. Kø’baren bliver for mange et uundværligt værktøj i dagligdagen og udvikles konstant. Vi opsamler løbende feedback fra vores brugere og finjusterer funktionerne.
TeleDok kan intergrere med alle de kendte journalsystemer som XMO, EG Clinea og Novax og vi kan uafhængigt tilpasse den så den passer til jeres hverdag.
Den nyeste udgave af vores kø’bar blev lanceret i januar 2024 og giver mange muligheder og har modsat tidligere en designfrihed der giver frihed til at forme den som i ønsker den.
- Mulighed for CPR-opslag
- Overblik over ventende kald mod den enkelte læge
- Viser hvorvidt den enkelte læge er aktivt indkoblet
- Viser om lægens automatiske kø-begrænsning er aktiveret.
- Mulighed for at du kan lave udgående kald ved blot at markere det ønskede nummer (f.eks. på www.krak.dk) og trykke en tastekombination på PC-tastaturet.
- Hurtigt en visuel status samt kø-antal på alle læger.
- Andre personer i huset mulighed for at aflaste ventende kald ved blot at trykke med musen på en knap under den enkeltes kø.
- Alarmknap
- Links til de websites du bruger mest
- Tidslog på længst ventede patient
- Hurtig overblik over din telefonbog
Du kan få løsningen som:
Egen løsning
Der opsættes en call-server/IVR-server på din adresse. Brugerne kan både benytte IP telefoner samt digitale telefoner. Denne løsning kan bl.a. være en fordel der, hvor kunden kun har kabling til digitale telefoner.
Egen ”Hosted løsning”
Der opsættes en call-server/IVR server på din adresse eller dit datacenter. Brugerne kan afhængigt af anlæggets fysiske placering benytte IP telefoner samt digitale telefoner. Denne løsning kan bl.a. være en fordel der, hvor du ønsker at dele samme løsning mellem flere lægehuse.
Cloud løsning
Der opsættes IKKE en call-server/IVR-server på din adresse, men en IP netcom Cloud. Brugerne kan kun benytte IP-telefoner. Denne løsning kan være en fordel ved et mindre lægehus, hvor du ikke ønsker egen løsning. Løsningen er placeret i et sikret hostingcenter og deles mellem flere lægehuse.
Vi hjælper dig med at accelerere digital transformation
Ring eller skriv til os og book et uforpligtende infomøde
Du kan få integreret følgende moduler:
CPR-integration
Ved opkald til praksis kan patienten let indtaste CPR-nummer i telefontiden.
Det opsamlede CPR-nummer overføres til praksis systemet og du skal derfor ikke bruge unødig tid på søgning af CPR-nummer. CPR-nummeret bliver præsenteret inden kaldet tages, men kan også indhentes til systemet mens samtalen er i gang med et enkelt tastetryk.
Indvalgs menu
Når patienterne ringer til lægehuset, bliver de mødt af en indvalgsmenu, der giver jer mulighed for at guide dem frem til rette medarbejder. Det kan være deres foretrukne læge mellem 8.00-9.00 eller det kan være de vil bestille fornyelse af deres recept eller melde afbud til en tid.
Menuen er interaktiv og kan indstilles til at skifte alt efter hvem der er på arbejde. Det vil sige at den kun nævne de læger, der er til stede den pågældende dag. Hvis en læge f.eks. er på ferie, kan man vælge at dette læses op sidst i indvalgsmenuen, så patienten kan beslutte om vedkommende vil tale med en anden læge eller ringe igen efter egen læges ferie.
Hvorvidt en læge er tilstede den pågældende dag eller ej, kan aktiveres fra lægens telefon eller fra en central telefon i receptionen. Lægens tilstedeværelse/fravær aktiveres nemt via et enkelt tryk på en knap og en lysindikering viser løbende status herpå.
Modulet anvendes typisk i lægernes telefontid.
Vagt
Sekretæren vælger ubesværet den læge, der har vagten den pågældende dag. Hvis vagten er tilknyttet lægehuset, viderestilles der til lægens mobiltelefon. Hvis vagten er en ekstern læge, henvises der til denne læges telefonnummer.
Modulet anvendes typisk udenfor lægehusets normale åbningstid.
Kalender
Kalendermodulet giver mulighed for at henvise til andre lægehuse mv. via en kalender, samt til flere forskellige lægehuse den samme dag. Kalendermodulet tager højde for f.eks. ferier så ingen i lægehuset manuelt skal tænke på at omstille telefonen. Kalendermodulet kan kører i 2 forskellige modus: manuel og automatisk. Er det manuelle modus valgt kan den automatiske kalender overstyres fra telefonen.
Kø-styring med tidsstyret nedtrapning
Du kan begrænse din egen telefonkø til en ønsket størrelse, der effektivt og enkelt sikrer at en patient ikke kommer til at vente forgæves på at komme igennem. Samtidigt sikrer systemet, at patienter som allerede har valgt en bestemt læge, bliver retfærdigt dirigeret over i en anden telefonkø, hvis den læge de venter på, pludselig får en akut henvendelse.
Kø-styringsmodulet giver desuden mulighed for en trinvis nedtrapning af telefonkøen mod den enkelte læge. Det foregår via en tidsprofil, der automatisk reducerer køren mod slutningen af telefonkonsultationstiden i flere steps. Dette sikrer, at du er klar til den enkeltes normale konsultationstid og patienterne i venteværelset ikke skal vente indtil du er færdig med telefonkonsultation. Det sikrer også at dine medarbejdere i f.eks. sekretariatet får deres pauser til tiden.
Softphones
Flere og flere lægehuse kigger ind i muligheden for softphones. Softphones betyder at din telefon kører som et software program på din PC. Det kan give mening hvis din almindelig bordtelefon går i stykker eller i flytter i nye lokaler.
Vi har flere forskellige typer af softphones så det er vigtig du gør dig tanker om hvordan du vil bruge den. Skal du f.eks. arbejde hjemmefra eller er det blot fordi du synes din bordtelefon fylder for meget?
Priserne på licenser og funktionerne i softwaren er forskellig så vi hjælper dig naturligvis med at vælge det rigtige til netop dit behov.
Softphones kræver i øvrigt at du har en ordentlig up to date PC og at dit headset er kompatibelt til PC.
Vi hjælper gerne med at finde det rette udstyr.
Afbudslinje 24/7
Vores afbudslinje er blevet meget populær grundet det stigende antal af udeblivelser i danske lægepraksis. Det koster uhyggeligt mange penge hvert år at patienter udebliver fra deres tid i lægehuset.
Vi oplever at det ofte skyldes at patienter ikke kan komme igennem på telefonen og derfor enten opgiver eller glemmer at ringe i telefontiden.
Vores afbudslinje er åben 24/7 og er en del af indvalgsmenuen. Det vil sige at patienter der ringer til lægehuset får mulighed for at trykke XX for afbud og med CPR integrationen vil de så kunne aflevere deres afbud.
Der vil efterfølgende komme en notifikation i din kø’bar med de patienter der melder afbud og du vil kunne pille dem ud af kalenderen når det passer ind i dit program. Det giver dig også mulighed for at ringe patienten op og tilbyde dem en ny tid.
Webbaseret hjemmearbejdsplads
Flere læger efterspørger at kunne arbejde hjemmefra og det kan i komme til med en sikret VPN forbindelse og en Softphone.
Det kræver de rette fiberforbindelser og derfor anbefaler vi at du dykker ned i hvilken udbyder i har. Det kan vi hjælpe med og du er altid velkommen til at kontakte os for nærmere vejledning.
Videokonsultation
Vi har i løbet af 2024 arbejdet på at finjustere vores videokonsultations program og vi glæder os til at præsentere løsningen på Lægedagene i november.
Vi hjælper dig med at accelerere digital transformation
Ring eller skriv til os og book et uforpligtende infomøde